وبگردی به روش نوین

ایجا می خوام وبگردی رو آموزش بدم

وبگردی به روش نوین

ایجا می خوام وبگردی رو آموزش بدم

دوربین مداربسته سیمکارتی

دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی یکی دیگر از محصولات حفاظتی نظارتی آشکار می باشد دوربین های امنیتی آشکار معمولا جنبه بازدارندگی خواهند داشت به همین جهت توصیه میگردد در اکثر محیط ها از دوربین های قابل رویت استفاده گردد .

دوربین های چرخسی یا اسپید دام به دو گروه دسته بندی می گردند گروه اول تنها دارای قابلیت گردش به چپ راست (PAN) تا 360 درجه و گردش عمودی (Tilt) تا 90 درچه می باشتد که به آنها دوربین های PT و  در برخی از انواع این دوربین ها علاوه بر P و T  قابلیت Z یا بزرگ نمایی اپتیکال نیز وجود خواهد داشت و به گروه دوربین های PTZ گفته میشود.

این دوربین مداربسته سیم کارت خور که در گروه دوم یعنی دوربین های چرخشی با قایبیت بزرگنمایی اپتیکال چای دارد جزء حرفه ایی ترین سیستم های حفاظتی و نظارتی به شمار می آید.

قابلیت زوم دوربین مداربسته سیمکارتی

بزرگنمایی اپتیکال یا Optical Zoom از طریق حرکت عدسی های موجود در لنز دوربین و تغیر فاصله کانونی آنها انچام می گردد در این حالت هیچ گونه افت کیفتی در تصویر یزرگنمایی شده به وجود نخواهد آمد به طوری که با در نظر گرفتن سوژه A در فاصله 100متر دوربین پس  از زوم کردن بر روی سوژه در حالت اپتیکال این گونه به نظر خواهد رسید که با هر x  فاصله سوژه A دوربین کمتر و کمتر می گردد و به هیچ وجه کیفیت تصویر دچار افت نخواهد شد. به طور مثال یک دوربین ptz با کیفیت 4 مگاپیکسل و قدرت زوم اپتیکال 30x قادر است چهره یک شخص یا پلاک یک خودرو را در فاصله حدود 300 متری به وضوح به تصویر بکشد.

سایر قابلیت های دوربین مداربسته سیمکارتی 

دوربین Ptz سیمکارتی دارای قابلیت تعقیب سوژه نیز می باشد که به کمک قابلیت بزرگتمایی فوق العاده خود قادر خواهد بود تا بر روی سوژه های مختلف زوم کرده و تا آنجایی که امکان تعقیب آنها را دارد. تصویر واضح و دقیقی از ان سوژه ارائه نماید.

تکنولوژی انتقال تصویر این توع از دوربین های مدار بسته که به پس از معرفی نسل نوین دوربین های مداربسته (دوربین مداربسته تحت شبکه) و پس از آن عرضه دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم ( مجهز به وای فای)  به بازار عرضه شده از طریق ذیتای سیمکارت انجام میگردد.

این دوربین ها از لحاظ فنی بسیار مشابه دوربین های بی سیم وای فای تحت شبکه (Ip wirelles Camera) می باشند با این تفاوت که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت اتصال بی سیم (wi-fi) امکان استفاده مستقیم از اینترنت 3G یا 4G از طریق سیمکارتی که درون خودشان قرار میگیرد را خواهند داشت و در برخی از مدل ها حتی میتوان از این دوربین ها به عنوان یک مودم سیمکارتی نیز استفاده نمود.

مستقل بودن

این مدل از دوربین مداربسته سیمکارتی از خیلی جهات مستقل عمل کرده و با خرید یک دوربین مخفی سیمکارتی نه تنها به جهت انتقال تصویر دوربین نیازی به تهیه هیچ گونه مودمی نخواهید داشت حتی میتوانید از وای فای هات اسپات ایجاد شده توسط دوربین استفاده نموده و دیگر تجهیزات ارتباط بی سیم مانند تلفن همراه،  رایانه، و یا حتی در صورت لزوم دوربین های دیگر موجود در محیط را به این نقطه اتصال مرتبط نموده تا از این طریق آنها نیز بتوانند از این اینترنت پر سرعت ایجاد شده استفاده نمایند. دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی یکی از بهترین دوربین مداربسته های موجود در بازار بوده که از هر لحاظ مستقل عمل کرده و  تنها چیری که برای نصب و راه اندازی این دوربین نیاز خواهید داشت یک سوکت پریز برق جهت نصب آداپتور آن خواهد بود.

شبکه

دوربین مداربسته اسپیدام سیمکارت خور قابلیت اتصال به رایانه یا تلفن همراه را به ۲ روش دارد.

  • روش اول اتصال وای فای: در این روش که معمولا به جهت اتصال درون شبکه ای در فواصل نزدیک انجام میشود کاربر پس از روشن نمودن دوربین از طریق امواج بیسیم منتشر شده از دوربین به آن کانکت شده و امکان کنترل دوربین از طریق نرم افزار مربوطه در دسترس خواهد بود. در این حالت امکان اتصال مستقیم دوربین به تلفن همراه جهت فواصل کم و همچنین اتصال دوربین به مودم های دیگر جهت انتقال تصویر اینترنتی بدون محدودیت فاصله وجود خواهد داشت.
  • روش دوم اتصال اینترنتی: پس از قرار دادن سیمکارت درون شیار مربوطه و روشن نمودن دوربین بولت سیمکارتی تنها کاری که جهت مشاهده تصویر به صورت آنلاین از طریق اینترنت باید انجام گردد اسکن کردن QRcode روی بدنه ی دوربین از طریق نرم افزار مربوطه و پس از آن دسترسی نا محدود و کامل به پنل کنترل دوربین به همراه مشاهده آنلاین تصاویر میسر خواهد بود.

استفاده از دستگاه به عنوان مودم

☆ ماژول GSM استفاده شده در این دوربین علاوه بر ایجاد شبکه اینترنت 3G/4G جهت اتصال دوربین به شبکه اینترنت امکان توضیع اینترنت بی سیم از طریق وای فای را برای دستگاه های اطراف این دوربین تا 15 کاربر نیز فراهم می سازد.

درواقع می توان از این دوربین به عنوان یک مودم 4G استفاده نمود و دوربین های وایرلس دیگر موجود در محیط و یا سیستم های دیگر رانیز اط طریق آن به شبکه اینرنت متصل تمایید.

☆☆ این دوربین داری قابلیت P2P جهت انتقال تصاویر به آسانی و رایگان می باشد.

چرخش

این دوربین داری دو موتور در محور عمودی و افقی می باشد. که امکان چرخش دوربین به اطراف تا 355 درجه در راستای محور X (افقی) و 90 درجه بالا و پایین و در راستای محور y(عمودی)را دارد.

این عمل به سادگی و از طریق تلفن همراه و با کشیدن صفحه تلفن به سمت جهت مورد نظر ممکن خواهد بود.

بزرگنمایی

این دوربین مجهز به لنز وریفوکال با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا 30 برابر و بزرگنمایی دیجبتال تا 10 برابر می باشد. بهمین چهت به نام دوربین چرخشی سیمکارتی 30x شناخته میشود. با توجه به کیفیت تصویر فوق العاده 5 مگاپیکسلی این دوربین 30x زوم اپتیکال به این معتاست که این دوربین قادر خواهد بود چهره یک شخص یا پلاک خودرویی در فاصله 300 متری خود را بدون کوچکترین افت کیفیت برای شما به تصویر بکشد.

همچنین قابلیت تشخیص حرکت و تعقیب سوژه در این دوربین به کمک قابلیت های چرخش و زوم اپتیکال این دوربین را به یکی از قوی ترین سیستم های حفاظتی و نظارتی تبدیل نموده.

مشخصات فیزیکی دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی 

بدنه دوربین مداربسته سیمکارت خور PTZ از جنس فایبر گلاس بوده که علاوه بر وزن نسبتا سبک از مشکلاتی مانند فرسودگی ، تغییر رنگ ، زنگ زدگی و …. که در دوربین های کیس فلزی به مرور زمان اتفاق می افتد مبرا می باشد. همچنین با داشتن استاندارد جهانی IP 68 در گروه دوربین های ضد آب و ضد ضربه قرار خواهد گرفت.

ذخیره سازی بر روی کارت حافظه (Micro SD)

دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی مجهز به درگاه کارت حافظه با ظرفیت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت که امکان ضبط صدا و تصویر را تا ۲۱۶ ساعت مداوم و بیش از ۲۰ روز  در حالت موشن دتکشن را مهیا میسازد.

ذخیره سازی بر روی سرور ابری (Cloud)

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد دوربین مداربسته سیمکارتی قابلیت ذخیره تصاویر بر روی حافظه مجازی (سرور ابری) بوده که امنیت سیستم را چندین برابر میسازد.

به عنوان مثال در مورد دوربینهایی که دارای سرور ابری نیستند و فقط قابلیت ضبط بروی کارت حافظه و یا دستگاه های رکوردر را دارند در صورتی که فردی بخواهد به جهت از بین بردن مدارک جرم دوربین یا رکوردر مربوطه را نابود نماید و یا به سرقت ببرد، تمامی مدارک از دست خواهد رفت اما با اتصال به یک سیستم فضای ذخیره سازی مجازی این امکان وجود خواهد داشت که حتی در صورت از بین رفتن و یا به سرقت رفتن دوربین نیز تا آخرین لحظه ایی که اتصال آن به برق برقرار است تمامی مدارک را در سروری ایمن ذخیره نموده که همین موضوع سبب افزایش ضریب امنیت سیستم خواهد شد.

تشخیص حرکت

اسپید دام سیمکارتی مجهز به سنسور حرکتی بوده که با فعال نمودن آن (motiondection) امکان تشخیص حرکت برقرار خواهد شد. فعال نمون موشن در دوربین سیمکارت خور باعث مصرف بهینه فضای کارت حافظه شده به طوری که فقط در مواقعی که حرکتی در جلوی لنز دوربین تشخیص داده شود عملیات رکورد تصویر انجام میشود و در باقی مواقع دوربین در حالت استند بای قرار خواهد داشت.

همچنیین با تنظیم آلارم موشن امکان ارسال پیام به صورت نوتیفیکیشن و یا ایمیل به تلفن همراه در صورت تشخیص حرکت وجود خواهد داشت.

صوت

دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی علاوه بر میکروفن خازنی فوق العاده و باکیفیت خود به یک سپیکر بسیار قوی نیز مجهز میباشد که امکان برقراری ارتباط صوتی دوطرفه از هر جای دنیا را فرا هم میسازد ، مانند سیستم های ویدئو کنفرانس یا پیجینگ !

دید در شب

دوربین مداربسته سیمکارتی اسپیددام مجهز به سنسور مادون قرمز با برد بیش از 30 متر می باشد

نصب راه اندازی دوربین مداربسته سیمکارتی چرخشی 

نصب فوق العاده ساده دوربین مداربسته سیم کارت خور یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به حساب می آید این فرایند شامل ۵ مرحله بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

مرحله اول ؛ نصب سیمکارت و کارت حافظه درون در گاههای مربوطه

مرحله دوم ؛ نصب اپلیکیشن  بر روی تلفن همراه

مرحله سوم ؛ روشن نمودن دوربین

مرحله چهارم ؛ اسکن کردن بار کد درج شده بر روی بدنه دوربین

مرحله پنجم ؛ مشاهده آنلاین تصاویر و دسترسی کامل به کنترل پنل دوربین

نرم افزار و سیستم عامل سازگار

نرم افزار کاربری دوربین چرخشی 4G  در دو نسخه اندروید و ios قابل نصب از Google play و همچنین appstore میباشد. همچنیین برای مشاهده تصاویر بر روی کامپیوتر میتوانید از صفحه لوگین  از طریق IP پیشفرض دوربین 192.168.0.10 اقدام نمایید. 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد